Den internettjeneste, der er tilgængelig på www.easyklima.pl, drives af Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410, post: Warszawa POLAND, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, aktiekapital på: PLN 5000 ; e-mail adresse: [email protected].

1. PRODUKTREKLAMATION

1.1. Grundlaget for og omfanget af sælgers ansvar over for kunden, hvis det solgte produkt har en fysisk eller juridisk defekt (garanti), er defineret i almindeligt gældende love, især civilloven (herunder artikel 556-576 i civilloven).

1.2. Sælger er forpligtet til at levere et mangelfrit produkt til kunden.

1.3. En klage kan indgives af kunden:

  • skriftligt til følgende adresse: ul. Solec, nr. 18, lokale B21, Warszawa, 00-410;
  • elektronisk via e-mail til: [email protected].

1.4.Det anbefales, at kunden i beskrivelsen af klagen specificerer: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende genstanden for klagen, især typen og datoen for manglens opståen; (2) en anmodning om, hvordan produktet bringes i overensstemmelse med salgsaftalen eller en erklæring om prisnedsættelse eller tilbagetrækning fra salgsaftalen; og (3) klagerens kontaktoplysninger – dette vil lette og fremskynde sælgerens behandling af klagen. De krav, der er angivet i den foregående sætning, har kun form af en anbefaling og påvirker ikke effektiviteten af klager, der er indsendt med udeladelse af den anbefalede beskrivelse af klagen.

1.5.Sælger skal besvare kundens reklamation straks og senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for reklamationens fremsættelse. Hvis kunden, som er forbruger, ved udøvelsen af garantirettighederne har krævet omlevering af varen eller afhjælpning af manglen eller har afgivet en erklæring om prisafslag med angivelse af det beløb, hvormed prisen skal nedsættes, og sælgeren ikke har reageret på dette krav inden for 14 kalenderdage, anses kravet for at være berettiget.

1.6.Kunden, der udøver sine garantirettigheder, er forpligtet til at levere det defekte produkt til adressen: ul. Solec, nr. 18, lokale B21, Warszawa, 00-410. I tilfælde af en kunde, der er forbruger, skal omkostningerne ved levering af produktet bæres af sælgeren. Hvis levering af produktet af kunden, der er forbruger, ville være for vanskelig på grund af produktets type eller den måde, hvorpå det er installeret, er kunden forpligtet til at stille produktet til rådighed for sælgeren på det sted, hvor produktet er placeret.

1.7. I overensstemmelse med artikel 558 § 1 i civilloven er sælgers garantiansvar for produktet over for kunden, som ikke er en forbruger, udelukket.

2. UDENRETSLIGE KLAGE- OG ERSTATNINGSPROCEDURER OG REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER

2.1.Detaljerede oplysninger om muligheden for, at en kunde, der er forbruger, kan gøre brug af udenretslige procedurer til behandling af klager og forfølgelse af krav, samt reglerne for adgang til disse procedurer, er tilgængelige på hjemmesiden for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse på: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

2.2.Der er også et kontaktpunkt hos formanden for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] eller skriftlig adresse: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), som bl.a. har til opgave at hjælpe forbrugerne i sager om udenretslig bilæggelse af forbrugertvister.

2.3.Forbrugeren har følgende eksempler på udenretslige klage- og erstatningsprocedurer: (1) en ansøgning om tvistbilæggelse til en permanent mindelig forbrugerdomstol (for mere information, se: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) en ansøgning om udenretslig tvistbilæggelse til en provinsinspektør fra handelsinspektionen (for mere information, se hjemmesiden for den inspektør, der har jurisdiktion over sælgerens forretningssted); og (3) bistand fra en distrikts- (kommunal) forbrugerombudsmand eller en social organisation, hvis lovbestemte opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse (f.eks. Federation of Consumers, Association of Polish Consumers). Rådgivning gives bl.a. via e-mail på [email protected] og på forbrugerhjælpetelefonen 801 440 220 (hjælpetelefonen er åben på arbejdsdage fra kl. 8.00 til 18.00, opkaldsafgift i henhold til operatørens takst).

2.4. En platform for onlinetvistbilæggelse mellem forbrugere og erhvervsdrivende på EU-plan (ODR-platform) er tilgængelig på http://ec.europa.eu/consumers/odr ODR-platformen er en interaktiv og flersproget hjemmeside med en one-stop-shop for forbrugere og erhvervsdrivende, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist vedrørende kontraktlige forpligtelser, der stammer fra en online salgs- eller servicekontrakt (for mere information, se selve platformens hjemmeside eller webadressen for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

3. FORTRYDELSESRET

3.1.En forbruger, der har indgået en aftale om fjernsalg, kan inden for 14 kalenderdage træde tilbage fra aftalen uden at angive en grund og uden at pådrage sig omkostninger, bortset fra de omkostninger, der er angivet i pkt. 8.8 i forordningerne. Afsendelse af erklæringen inden fristens udløb er tilstrækkeligt til at overholde den. Erklæringen om tilbagetrækning kan f.eks. udfærdiges:

  • skriftligt til følgende adresse: ul. Solec, nr. 18, lokale B21, Warszawa, 00-410;
  • elektronisk via e-mail til: [email protected].

3.2.Et eksempel på en fortrydelsesformular er inkluderet i bilag 2 til loven om forbrugerrettigheder og er desuden tilgængelig i punkt. 3.11. Politik for returnering og reklamation. Forbrugeren kan bruge formularen, men det er ikke obligatorisk.

3.3.Fortrydelsesfristen begynder:

  • for en aftale, hvor sælgeren leverer produktet og er forpligtet til at overdrage sin ejendomsret (f.eks. salgsaftale) – fra forbrugeren eller en af ham/hende angivet tredjemand, som ikke er transportøren, tager produktet i besiddelse, og i tilfælde af en aftale, som: (1) omfatter et antal produkter, som leveres separat, i partier eller i dele – fra overtagelsen af det sidste produkt, parti eller del, eller (2) omfatter regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode – fra overtagelsen af det første produkt;
  • for andre kontrakter, fra datoen for indgåelse af kontrakten.

3.4. I tilfælde af fortrydelse af en fjernsalgsaftale, anses aftalen for ikke at være indgået.

3.5.Sælgeren er forpligtet til straks og senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelsen af forbrugerens erklæring om fortrydelse at tilbagebetale alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af produktet (bortset fra yderligere omkostninger som følge af den leveringsmetode, som forbrugeren har valgt, og som ikke er den billigste almindelige leveringsmetode, der er tilgængelig på hjemmesiden). Sælgeren refunderer betalingen ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden metode til refusion, der ikke medfører nogen omkostninger for forbrugeren. Hvis sælger ikke selv har tilbudt at afhente produktet hos forbrugeren, kan sælger tilbageholde tilbagebetaling af den betaling, der er modtaget fra forbrugeren, indtil sælger har modtaget produktet retur, eller forbrugeren har fremlagt bevis for returnering, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.

3.6.Forbrugeren er forpligtet til straks at returnere produktet til sælgeren, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for fortrydelsen af aftalen, eller overdrage det til en person, der er bemyndiget af sælgeren til at modtage det, medmindre sælgeren tilbød selv at afhente produktet. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende produktet tilbage, inden det udløber. Forbrugeren kan returnere produktet til følgende adresse: ul. Solec, nr 18, lokaler B21, Warszawa, 00-410.

3.7.Forbrugeren er ansvarlig for enhver forringelse af produktets værdi som følge af brugen af produktet ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.

3.8.Eventuelle omkostninger forbundet med en forbrugers fortrydelse, som forbrugeren er forpligtet til at bære:

  • Hvis forbrugeren har valgt en anden leveringsmåde for produktet end den billigste almindelige leveringsmåde, der er tilgængelig på hjemmesiden, er sælgeren ikke forpligtet til at godtgøre forbrugeren for de ekstra omkostninger, han/hun har pådraget sig.
  • Forbrugeren skal bære de direkte omkostninger ved returnering af produktet.
  • I tilfælde af et produkt, der er en tjenesteydelse, hvis udførelse – på forbrugerens udtrykkelige anmodning – er påbegyndt inden fortrydelsesfristens udløb, er den forbruger, der udøver sin fortrydelsesret efter at have fremsat en sådan anmodning, forpligtet til at betale for den ydelse, der er leveret indtil fortrydelsen. Det beløb, der skal betales, beregnes i forhold til det, der er leveret, under hensyntagen til den pris eller det vederlag, der er aftalt i aftalen. Hvis prisen eller vederlaget er for højt, skal grundlaget for beregning af dette beløb være markedsværdien af ydelsen.

3.9. Forbrugerens ret til at fortryde en fjernsalgsaftale gælder ikke for aftaler:

  • (1) for levering af tjenesteydelser, hvis sælgeren har udført tjenesteydelsen fuldt ud med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, som inden udførelsen startede blev informeret om, at han efter sælgerens udførelse vil miste retten til at trække sig tilbage fra aftalen; (2) hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som sælgeren ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden udløbet af fortrydelsesfristen; (3) hvor genstanden for ydelsen er et ikke-refabrikeret produkt, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller tjener til at opfylde hans individuelle behov; (4) hvor genstanden for ydelsen er et produkt, der forringes hurtigt eller har en kort holdbarhed; (5) hvor genstanden for ydelsen er et produkt, der leveres i forseglet emballage, som ikke kan returneres efter åbning af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager, hvis emballagen er blevet åbnet efter levering; (6) hvor genstanden for ydelsen er produkter, som efter levering på grund af deres art er uadskilleligt kombineret med andre ting; (7) hvor genstanden for ydelsen er alkoholholdige drikkevarer, hvis pris er aftalt ved indgåelsen af salgsaftalen, hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving på markedet, som sælgeren ikke har kontrol over; (8) hvor forbrugeren udtrykkeligt har anmodet om, at sælgeren kommer til ham/hende med henblik på at udføre akut reparation eller vedligeholdelse; hvis sælgeren leverer yderligere tjenester end dem, forbrugeren har anmodet om, eller leverer andre produkter end reservedele, der er nødvendige for udførelsen af reparation eller vedligeholdelse, har forbrugeren ret til at trække sig ud af aftalen med hensyn til yderligere tjenester eller produkter; (9) hvor genstanden for leveringen er en lyd- eller visuel optagelse eller computersoftware, der leveres i forseglet emballage, hvis emballagen åbnes efter levering; (10) for levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementskontrakter; (11) indgået ved hjælp af en offentlig auktion; (12) for levering af indkvartering, undtagen til boligformål, transport af varer, biludlejning, catering, tjenester i forbindelse med fritid, underholdning, sport eller kulturelle begivenheder, hvis kontrakten specificerer datoen eller perioden for tjenesten; (13) for levering af digitalt indhold, der ikke er optaget på et håndgribeligt medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fortrydelsesfristens udløb, og efter at sælgeren har informeret forbrugeren om tabet af fortrydelsesretten.

3.10.Bestemmelserne i dette afsnit 8 i vilkårene og betingelserne vedrørende forbrugeren gælder fra 1. januar 2021 og for kontrakter indgået fra denne dato også for kunden eller klienten, der er en fysisk person, der indgår en kontrakt, der er direkte relateret til hans / hendes forretningsaktivitet, hvis det følger af indholdet af denne kontrakt, at den ikke er af professionel karakter for denne person, der især stammer fra emnet for hans / hendes forretningsaktivitet, der er tilgængelig på grundlag af bestemmelserne i det centrale register og oplysninger om forretningsaktivitet.

3.11. Model til fortrydelsesformular
(denne formular skal kun udfyldes og returneres, hvis du ønsker at trække dig ud af kontrakten)

  • Adresse:

Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, [email protected].

  • Jeg/vi(*) giver hermed meddelelse(*) om min/vores tilbagetræden fra kontrakten om salg af følgende varer(*) kontrakten om levering af følgende varer(*) kontrakten om udførelse af følgende varer(*)/kontrakten om levering af følgende tjenesteydelse(*)
  • Dato for indgåelse af kontrakt(*)/modtagelse(*)
  • Navn på forbruger(e)
  • Adresse på forbruger(e)
  • Underskrift af forbruger(e) (kun hvis formularen sendes på papir)
  • Dato

(*) Slet efter behov.

Præferencer for cookies

Du kan acceptere, justere eller afvise brugen af alle cookies og lignende teknologier. Du kan foretage detaljerede valg ved hjælp af nedenstående muligheder. Du kan til enhver tid ændre dine indstillinger.