VILKÅR OG BETINGELSER FOR HJEMMESIDEN

EASYKLIMA.PL

INDHOLDSFORTEGNELSE:

  1. GENERELLE BESTEMMELSER
  2. ELEKTRONISKE TJENESTER PÅ HJEMMESIDEN
  3. VILKÅR OG BETINGELSER FOR INDGÅELSE AF EN SALGSAFTALE
  4. BETALINGSMÅDER OG -BETINGELSER FOR PRODUKTET
  5. OMKOSTNINGER, MÅDER OG TIDSPUNKT FOR LEVERING AF PRODUKTET
  6. PRODUKTREKLAMATIONER
  7. UDENRETSLIGE KLAGE- OG ERSTATNINGSPROCEDURER OG REGLERNE FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER
  8. FORTRYDELSESRET
  9. BESTEMMELSER VEDRØRENDE ØKONOMISK OPERA
  10. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
  11. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
  12. MODEL TIL FORTRYDELSESFORMULAR

Hjemmesiden www.easyklima.pl tager hensyn til forbrugernes rettigheder. Forbrugeren kan ikke give afkald på de rettigheder, han har i henhold til forbrugerrettighedsloven. Aftalebestemmelser, der er mindre gunstige for forbrugeren end bestemmelserne i loven om forbrugerrettigheder, er ugyldige, og bestemmelserne i loven om forbrugerrettigheder gælder i stedet. Derfor er bestemmelserne i disse vilkår og betingelser ikke beregnet til at udelukke eller begrænse nogen af forbrugerens rettigheder, som de er berettiget til i henhold til ufravigelige lovbestemmelser, og enhver mulig tvivl skal fortolkes til fordel for forbrugeren. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem bestemmelserne i disse vilkår og betingelser og førnævnte lovgivning, skal sidstnævnte have forrang og anvendes.

1. GENERELLE BESTEMMELSER

1.1.Den internettjeneste, der er tilgængelig på internetadressen www.easyklima.pl, drives af Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410, post: Warszawa POLAND, NIP: 7011112775; OSS: PL7011112775, aktiekapital på: PLN 5000 ; e-mailadresse: [email protected], kontakttelefonnummer: +48730700097.

 

1.2.Disse vilkår og betingelser henvender sig både til forbrugere og virksomheder, der bruger hjemmesiden, medmindre en specifik bestemmelse i vilkårene og betingelserne angiver andet.

 

1.3.Administratoren af de personoplysninger, der behandles på hjemmesiden i forbindelse med disse brugsbetingelser, er sælgeren. Personoplysninger behandles til de formål, i den periode og på grundlag af de grunde og principper, der er angivet i privatlivspolitikken, der er offentliggjort på hjemmesiden. Privatlivspolitikken indeholder især principperne for Administratorens behandling af personoplysninger på Hjemmesiden, herunder grundlaget, formålet og varigheden af behandlingen af personoplysninger og de registreredes rettigheder samt oplysninger om brugen af cookies og analytiske værktøjer på Hjemmesiden. Brugen af hjemmesiden, herunder køb, er frivillig. Ligeledes er den relaterede levering af personlige data fra kunden eller klienten ved hjælp af hjemmesiden frivillig, med forbehold for de undtagelser, der er angivet i privatlivspolitikken (indgåelse af en kontrakt og sælgers lovmæssige forpligtelser).

 

1.4. Definitioner

1.4.1. BLOG – Elektronisk tjeneste, en online blog tilgængelig på hjemmesiden og vedligeholdt af tjenesteudbyderen under forfatterens navn: “EasyKlima Academy” for alle besøgende på hjemmesiden.

1.4.2. ARBEJDSDAG – en dag fra mandag til fredag undtagen helligdage.

1.4.3. EASYKLIMAPORTFINDER – Electronic Service, et elektronisk katalog/søgemaskine over lav- og højtryksporten på en personbil, som hjælper dig med selv at fylde kølemiddel på.

1.4.4. REGISTRERINGSFORMULAR – en formular, der er tilgængelig på hjemmesiden, og som gør det muligt at oprette en konto.

1.4.5. BESTILLINGSFORMULAR – Elektronisk service, interaktiv formular tilgængelig på hjemmesiden, der gør det muligt at afgive en ordre, især ved at tilføje produkter til en elektronisk indkøbskurv og specificere betingelserne i salgsaftalen, herunder leverings- og betalingsmetode.

1.4.6. KUNDEN – (1) en fysisk person med fuld retsevne, og i de tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende lovgivning, også en fysisk person med begrænset retsevne; (2) en juridisk person; eller (3) en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som loven tildeler retsevne – som har indgået eller har til hensigt at indgå en salgsaftale med sælgeren.

1.4.7. CIVILKODE – lov om civilret af 23. april 1964 (Journal of Laws 1964 nr. 16, punkt 93 som ændret).

1.4.8. KONTO – Elektronisk tjeneste, et sæt ressourcer i tjenesteudbyderens datakommunikationssystem markeret med et individuelt navn (login) og adgangskode leveret af kunden, hvor data leveret af kunden og information om ordrer placeret af ham/hende på hjemmesiden er gemt.

1.4.9. NEWSLETTER – Elektronisk tjeneste, en elektronisk distributionstjeneste, der leveres af tjenesteudbyderen via e-mail, som gør det muligt for alle tjenestemodtagere, der bruger den, automatisk at modtage fra tjenesteudbyderen det cykliske indhold af successive udgaver af et nyhedsbrev, der indeholder information om produkter, nyheder og kampagner på hjemmesiden.

1.4.10. PRODUKT – en løsøregenstand, der er tilgængelig på hjemmesiden, og som er genstand for en salgsaftale mellem kunden og sælgeren.

1.4.11. REGLER – disse vilkår og betingelser for hjemmesiden. 

1.4.12. WEBSITE – tjenesteudbyderens hjemmeside, der er tilgængelig på følgende internetadresse: www.easyklima.pl.

1.4.13. SÆLGER; SERVICELEVERANDØR – Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410, postadresse: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, aktiekapital på: PLN 5000 ; e-mailadresse: [email protected], kontakttelefonnummer: +48730700097.

1.4.14. SALGSKONTRAKT – kontrakten om salg af produktet, der er indgået eller indgået mellem kunden og sælgeren via hjemmesiden.

1.4.15. ELEKTRONISK TJENESTE – en tjeneste, der leveres elektronisk af tjenesteudbyderen til kunden via hjemmesiden.

1.4.16. TJENESTEUDBYDER – (1) en fysisk person med fuld retsevne, og i tilfælde, der er fastsat i generelt gældende lov, også en fysisk person med begrænset retsevne; (2) en juridisk person; eller (3) en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som loven tildeler retsevne – der bruger eller har til hensigt at bruge den elektroniske tjeneste.

1.4.17. CONSUMER RIGHTS ACT – lov af 30. maj 2014 om forbrugerrettigheder (Journal of Laws 2014 item 827 som ændret).

1.4.18. BESTILLING – en viljeserklæring fra kunden, der indsendes via bestillingsformularen og sigter direkte på indgåelse af produktsalgsaftalen med sælgeren.

2. EKTRONISKE TJENESTER PÅ HJEMMESIDEN

2.1.Følgende elektroniske tjenester er tilgængelige på hjemmesiden: Konto, bestillingsformular, nyhedsbrev, blog og EasyKlimaPortFinder.

2.1.1. Konto – brugen af en konto er mulig, når servicemodtageren har udført to på hinanden følgende trin i alt – (1) udfyldt registreringsformularen, (2) klikket på feltet “Registrer“. I registreringsformularen er det nødvendigt for tjenestemodtageren at angive følgende tjenestemodtagerdata: e-mailadresse og adgangskode.

2.1.1.1. Den elektroniske kontotjeneste leveres gratis på ubestemt tid. Kunden har til enhver tid og uden at angive nogen grund mulighed for at fjerne kontoen (opsigelse af kontoen) ved at sende en passende anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til: [email protected] eller skriftligt til adressen: ul. Solec, no. 18, premises B21, Warsaw, 00-410, post: Warszawa POLEN.

2.1.2. Bestillingsformular – brugen af Bestillingsformularen starter, når Kunden lægger det første Produkt i den elektroniske indkøbskurv på Hjemmesiden. Ordren afgives, når Kunden har gennemført i alt to på hinanden følgende trin – (1) udfyldelse af Ordreformularen og (2) klik på feltet “Køb og betal” på Hjemmesiden efter udfyldelse af Ordreformularen. – Indtil dette punkt er det muligt at ændre de data, du selv har indtastet (til dette formål skal du lade dig vejlede af de meddelelser, der vises, og de oplysninger, der er tilgængelige på hjemmesiden). I bestillingsformularen er det nødvendigt for kunden at angive følgende oplysninger om kunden: navn og efternavn/firmanavn, adresse (gade, hus/lejlighedsnummer, postnummer, by, land), e-mailadresse, kontakttelefonnummer og oplysninger om salgsaftalen: Produkt(er), mængde af Produkt(er), sted og metode for levering af Produkt(er), betalingsmetode. I tilfælde af kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at angive firmanavn og skatteidentifikationsnummer.

2.1.2.1. Tjenesten Elektronisk ordreformular leveres gratis og er af engangskarakter og ophører på det tidspunkt, hvor der afgives en ordre via den, eller på det tidspunkt, hvor kunden tidligere afslutter afgivelsen af en ordre via den.

2.1.3. Nyhedsbrev – det er muligt at bruge nyhedsbrevet, når du i fanen “Nyhedsbrev” på webstedet har angivet den e-mailadresse, som den efterfølgende udgave af nyhedsbrevet skal sendes til, og klikket på handlingsfeltet.

2.1.3.1. Den elektroniske tjeneste Nyhedsbrev leveres gratis på ubestemt tid. Kunden har til enhver tid og uden at angive nogen grund mulighed for at afmelde sig nyhedsbrevet (afmelding af nyhedsbrev) ved at sende en relevant anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til: [email protected] eller skriftligt til adressen: ul. Solec, No. 18, premises B21, Warsaw, 00-410, post: Warszawa POLEN.

2.1.4. Blog – det er muligt at bruge bloggen efter at være kommet ind på hjemmesiden – bloggen er tilgængelig for alle besøgende på hjemmesiden uden behov for at angive data eller udføre andre handlinger.

2.1.4.1. Tjenesteudbyderen gør det muligt at tilføje kommentarer under indlæg på bloggen. Servicemodtagernes kommentarer udtrykker kun deres egen mening og udgør ikke Serviceleverandørens mening. Det er forbudt at skrive kommentarer, der overtræder reglerne for netikette og indeholder oplysninger, der er usande eller kan vildlede andre tjenestemodtagere. Tjenesteudbyderen forbeholder sig ret til at slette kommentarer, der overtræder ovenstående regler.

2.1.4.2. Tjenesteudbyderen overholder artikel 14, stk. 1, i lov om levering af tjenesteydelser ad elektronisk vej af 18. juli 2002 (lovtidende 2002, nr. 144, punkt 1204 som ændret), i henhold til hvilken: “en person, der, når han giver adgang til et IKT-systems ressourcer med henblik på lagring af data fra en tjenestemodtager, ikke er klar over dataenes eller den relaterede aktivitets ulovlige karakter, og som i tilfælde af at modtage officiel meddelelse eller få pålidelig viden om dataenes eller den relaterede aktivitets ulovlige karakter, straks forhindrer adgang til dataene”.

2.1.4.3. Brugen af bloggen er gratis og følger de tilsvarende faner på hjemmesiden. Bloggen vedligeholdes af tjenesteudbyderen. Kunden har mulighed for at stoppe med at bruge bloggen til enhver tid og uden at give nogen grund ved at lukke internetbrowseren.

2.1.5. EasyKlimaPortFinder – brugen af EasyKlimaPortFinder består i, at Kunden går til det panel, der er synligt på Webstedets hovedside og på individuelle produktsider, som giver Kunden mulighed for at indtaste Kundens biloplysninger og vælge bilens år, mærke og model.

2.1.5.1. EasyKlimaPortFinder Electronic Service leveres gratis og er af engangskarakter og ophører på det tidspunkt, hvor der afgives en ordre via den, eller på det tidspunkt, hvor Kunden tidligere afslutter afgivelsen af en ordre via den.

2.2.Tekniske krav, der er nødvendige for at arbejde med det IKT-system, der anvendes af tjenesteudbyderen: (1) computer, laptop eller anden multimedieenhed med adgang til internettet; (2) adgang til elektronisk post; (3) webbrowser i den aktuelle version: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari eller Microsoft Edge; (4) anbefalet minimum skærmopløsning: 1024×768; (5) aktiver cookies og Javascript i webbrowseren.

2.3.Kunden er forpligtet til at bruge hjemmesiden på en måde, der er i overensstemmelse med loven og god praksis med behørig hensyntagen til respekt for personlige rettigheder og ophavsret og intellektuel ejendomsret for tjenesteudbyderen og tredjeparter. Kunden er forpligtet til at indtaste faktuelt korrekte data. Det er forbudt for kunden at levere ulovligt indhold.

2.4.Klageproceduren vedrørende de elektroniske tjenester er angivet i punkt 6 i Forskrifterne.

3. BETINGELSER FOR INDGÅELSE AF EN SALGSAFTALE

3.1.Indgåelsen af salgsaftalen mellem kunden og sælgeren finder sted, efter at kunden har afgivet en ordre ved hjælp af ordreformularen på hjemmesiden i overensstemmelse med pkt. 2.1.2 i vilkårene og betingelserne.

3.2.Prisen for produktet, der vises på hjemmesiden, er angivet i polske zloty (PLN), amerikanske dollars ($), euro (€), britiske pund (£), tjekkiske kroner (CZK), Dansk krone (DKK), ungarsk forint (HUF), svensk krone (SEK) og inkluderer skatter. Kunden informeres om den samlede pris, inklusive afgifter, for det produkt, der er genstand for ordren, samt om leveringsomkostningerne (inklusive transport, levering og posttjenester) og andre omkostninger, og hvis størrelsen af disse gebyrer ikke kan bestemmes – om forpligtelsen til at betale dem, på webstedets sider under ordreafgivelsesprocessen, herunder i det øjeblik, hvor kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af salgsaftalen.

3.3. Procedure for indgåelse af en salgsaftale på hjemmesiden ved hjælp af bestillingsformularen

3.3.1. Indgåelse af en salgsaftale mellem kunden og sælgeren finder sted, når kunden afgiver en ordre på hjemmesiden i overensstemmelse med punkt 2.1.2 i vilkårene og betingelserne. 2.1.2 i Vilkår og betingelser.

3.3.2. Efter afgivelse af en Ordre skal Sælger straks bekræfte modtagelsen og samtidig acceptere Ordren til opfyldelse. Sælgeren bekræfter modtagelsen af ordren og accepterer den til opfyldelse ved at sende kunden en relevant e-mail til den e-mailadresse, som kunden har angivet under ordreafgivelsesprocessen, som mindst indeholder sælgerens erklæringer om modtagelse af ordren og dens accept til opfyldelse samt bekræftelse af indgåelsen af salgsaftalen. Så snart kunden modtager ovennævnte e-mail, er salgsaftalen mellem kunden og sælgeren indgået.

3.4.Registrering, sikring og tilrådighedsstillelse for Kunden af indholdet af den indgåede Salgsaftale sker ved (1) at gøre disse Vilkår og Betingelser tilgængelige på Hjemmesidens hjemmeside og (2) at sende Kunden den e-mail, der henvises til i pkt. 3.3.2. i Vilkår og Betingelser. 3.3.2. i Vilkår og betingelser. Indholdet af salgsaftalen er desuden registreret og sikret i IT-systemet på sælgers webside.

4. BETALINGSMETODER OG -BETINGELSER FOR PRODUKTET

4.1.Sælgeren skal stille følgende betalingsmetoder til rådighed for kunden for salgsaftalen:

4.1.1. Kontant betaling ved levering.

4.1.2. Betaling kontant ved personlig afhentning.

4.1.3. Betaling via bankoverførsel til sælgers bankkonto.

4.1.4. Elektronisk betaling og betaling med kreditkort efter kundens valg via: Przelewy24.pl, PayU.pl, PayPal.com, Apple Pay eller Google Pay – de mulige aktuelle betalingsmetoder er specificeret på webstedet i informationsfanen om betalingsmetoder og på webstedet https://www.przelewy24.pl/, https://poland.payu.com/, https://www.apple.com/pl/apple-pay/, https://pay.google.com/intl/pl.

4.1.5. Betaling med afdragssystem gennem PayU.pl.

4.2.Betalingsbetingelser:

4.2.1. Hvis kunden vælger betaling via bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort, er kunden forpligtet til at betale inden for 7 kalenderdage fra datoen for indgåelse af salgsaftalen.

4.2.2. Hvis kunden vælger betaling pr. efterkrav, er kunden forpligtet til at betale ved levering.

5. PRIS, METODER OG DATO FOR LEVERING AF PRODUKTET

5.1.Levering af produktet er tilgængelig inden for Europa.

5.2.Levering af Produktet til Kunden er gebyrbelagt, medmindre andet er angivet i Salgsaftalen. Produktets leveringsomkostninger (herunder transport-, leverings- og postgebyrer) oplyses til Kunden på Hjemmesidens sider under fanen med oplysninger om leveringsomkostninger og under Ordreafgivelsen, herunder når Kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af Salgsaftalen.

5.3.Sælgeren tilbyder kunden følgende metoder til levering af produktet:

5.3.1. Levering med kurer.

5.3.2. Kontant ved levering.

5.4.Sælgeren informerer om, at pakning og forsendelse af produktet finder sted via EPACCO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ selskab med hjemsted i Warszawa (hjemsted og leveringsadresse: Al. Jerozolimskie 81/7.10, 02-001 Warszawa); registreret i det nationale domstolsregisters iværksætterregister under KRS-nummeret 0000862281; den registerdomstol, hvor virksomhedens optegnelser opbevares: District Court Katowice – Wschód i Katowice, VIII Economic Division of the National Court Register; aktiekapital på: PLN 5.000; NIP: 9542818782; REGON: 387147683.

5.5.Fristen for levering af Produktet til Kunden er op til 5 Arbejdsdage, medmindre en kortere frist er angivet i Produktbeskrivelsen eller under Ordreafgivelsen. I tilfælde af Produkter med forskellige leveringsperioder er leveringsperioden den længste periode, der er angivet, hvilket dog ikke må overstige 5 Arbejdsdage. Starten på perioden for levering af Produktet til Kunden beregnes som følger:

5.5.1. Hvis kunden vælger at betale via bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort – fra den dato, hvor sælgerens bankkonto eller clearingkonto krediteres.

5.5.2. Hvis kunden vælger betalingsmetoden kontant ved levering – fra datoen for indgåelse af salgsaftalen.

5.5.3. Hvis kunden vælger betalingsmetoden i afbetalingssystemet – fra den dato, hvor kreditgiveren informerer sælgeren om indgåelse af kreditaftalen med kunden, dog ikke senere end fra datoen for kreditering af sælgerens bank- eller afviklingskonto med midlerne fra den kredit, der er ydet til kunden.

6. PRODUKTREKLAMATION

6.1.Denne paragraf 6 i Vilkår og betingelser beskriver proceduren for håndtering af klager, der er fælles for alle klager, der indgives til Sælger, især klager vedrørende Produkter, Salgsaftaler, Elektroniske tjenester og andre klager relateret til driften af Sælger eller Hjemmesiden.

6.2.Ansvarsgrundlaget og -omfanget er fastlagt i alment gældende lovgivning, især civilloven, loven om forbrugerrettigheder og loven om elektronisk tjenesteydelse af 18. juli 2002 (lovtidende nr. 144, punkt 1204 med senere ændringer).

6.2.1. De detaljerede bestemmelser vedrørende klagen over produktet – en løsøregenstand – købt af kunden på grundlag af den salgsaftale, der er indgået med sælgeren indtil 31. december 2022 bestemmes af bestemmelserne i civilloven i den ordlyd, der er gældende indtil 31. december 2022. december 2022, især artikel 556-576 i civilloven. Disse bestemmelser definerer især grundlaget og omfanget af sælgers ansvar over for kunden, hvis det solgte produkt har en fysisk eller juridisk defekt (garanti). Sælgeren er forpligtet til at levere et mangelfrit produkt til kunden. I henhold til artikel 558 § 1 i civilloven er sælgers garantiansvar for det produkt, der er købt i overensstemmelse med foregående sætning, udelukket over for kunden, der ikke er en forbruger.

6.2.2. De nærmere bestemmelser om reklamation over det produkt – en løsøregenstand (herunder en løsøregenstand med digitale elementer), dog ikke en løsøregenstand, der alene tjener som bærer af digitalt indhold – som kunden har købt på grundlag af den med sælger indgåede salgsaftale fra den 1. januar 2023, bestemmes af bestemmelserne i lov om forbrugerrettigheder som gældende fra den 1. januar 2023, herunder særligt §§ 43a – 43g i lov om forbrugerrettigheder. Disse bestemmelser bestemmer især grundlaget for og omfanget af sælgers ansvar over for forbrugeren, hvis produktet ikke er i overensstemmelse med salgsaftalen.

6.2.3. Detaljerede bestemmelser vedrørende reklamation af et produkt – digitalt indhold eller tjeneste eller en løsøregenstand, der kun tjener som bærer af digitalt indhold – købt af kunden på grundlag af en salgsaftale indgået med sælgeren pr. 1. januar 2023 eller før denne dato, hvis leveringen af et sådant produkt skulle finde sted eller fandt sted efter denne dato, er specificeret i bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven i den ordlyd, der er gældende pr. 1. januar 2023, især artikel 43h – 43q i forbrugerrettighedsloven. Disse bestemmelser bestemmer især grundlaget og omfanget af sælgerens ansvar over for forbrugeren i tilfælde af produktets manglende overensstemmelse med salgsaftalen.

6.3.Der kan f.eks. indgives en klage:

6.3.1. skriftligt til adressen: Solec St., No. 18, lokaler B21, Warszawa, 00-410, post: Warszawa POLEN

6.3.2. i elektronisk form via e-mail til: [email protected].

6.4.Afsendelse eller returnering af produktet inden for rammerne af en klage kan finde sted på adressen: ul. Solec, no. 18, premises B21, Warsaw, 00-410, post: Warszawa POLEN.

6.5.Det anbefales at angive følgende i beskrivelsen af klagen: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende genstanden for klagen, især typen og datoen for uregelmæssigheden eller den manglende overensstemmelse med kontrakten; (2) kravet om, hvordan klagen bringes i overensstemmelse med kontrakten eller erklæringen om prisnedsættelse eller tilbagetrækning fra kontrakten eller ethvert andet krav; og (3) klagerens kontaktoplysninger – dette vil lette og fremskynde behandlingen af klagen. De krav, der er specificeret i den foregående sætning, er kun i form af en anbefaling og påvirker ikke effektiviteten af klager, der indsendes uden den anbefalede beskrivelse af klagen.

6.6.Hvis de kontaktoplysninger, som klageren har angivet, ændres under klagebehandlingen, er klageren forpligtet til at underrette sælgeren.

6.7.Klageren kan vedlægge klagen beviser (f.eks. fotos, dokumenter eller produktet), der er relateret til emnet for klagen. Sælgeren kan også anmode klageren om at give yderligere oplysninger eller sende beviser (f.eks. fotos), hvis det letter og fremskynder sælgerens behandling af klagen.

6.8.Sælger skal svare på klagen med det samme, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelsen.

7. UDENRETSLIGE MÅDER AT BEHANDLE KLAGER OG KRAV PÅ, OG REGLER FOR ADGANG TIL DISSE PROCEDURER

7.1.Detaljerede oplysninger om muligheden for, at kunden, der er forbruger, kan bruge udenretslige måder at håndtere klager og forfølge krav på, samt regler for adgang til disse procedurer er tilgængelige på hjemmesiden for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse på: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2.Der er også et kontaktpunkt hos formanden for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] eller skriftlig adresse: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), hvis opgave bl.a. er at yde bistand til forbrugere i sager om udenretslig bilæggelse af forbrugertvister.

7.3.Forbrugeren har følgende eksempler på udenretslige klage- og afhjælpningsprocedurer: (1) en anmodning om tvistbilæggelse til en permanent mindelig forbrugerdomstol (for mere information, se: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) en anmodning om udenretslig tvistbilæggelse til en provinsinspektør fra Commercial Inspection (for mere information, se hjemmesiden for den inspektør, der har jurisdiktion over sælgerens forretningssted); og (3) bistand fra en amtslig (kommunal) forbrugerombudsmand eller en social organisation, hvis lovbestemte opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse (f.eks. Federation of Consumers, Association of Polish Consumers). Rådgivning gives bl.a. via e-mail på [email protected] og på forbrugerhjælpetelefonen 801 440 220 (hjælpetelefonen er åben på hverdage fra kl. 8.00 til 18.00, opkaldsafgift i henhold til operatørens takst).

7.4.En platform til online tvistbilæggelse mellem forbrugere og erhvervsdrivende på EU-plan (ODR-platform) er tilgængelig på http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-platformen er en interaktiv

og flersproget hjemmeside med en one-stop-shop for forbrugere og erhvervsdrivende, der ønsker en udenretslig løsning på en tvist om kontraktlige forpligtelser, der stammer fra en online salgs- eller servicekontrakt (for mere information, se selve platformens hjemmeside eller webadressen for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

8. FORTRYDELSESRET

8.1.En forbruger, der har indgået en aftale om fjernsalg, kan inden for 14 kalenderdage fortryde aftalen uden at angive nogen grund og uden at pådrage sig omkostninger, bortset fra de omkostninger, der er anført i pkt. 8.8 i de generelle vilkår og betingelser. Afsendelse af erklæringen inden fristens udløb er tilstrækkeligt til at overholde den. Erklæringen om tilbagetrækning kan f.eks. udfærdiges:

8.1.1. skriftligt til adressen: ul. Solec, No. 18, lokaler B21, Warszawa, 00-410, post: Warszawa POLEN

8.1.2. i elektronisk form via e-mail til: [email protected].

8.2.Returnering af produktet – løsøre (herunder løsøre med digitale elementer) inden for rammerne af tilbagetrækning fra kontrakten kan ske til adressen: ul. Solec, nr 18, lokaler B21, Warszawa, 00-410, post: Warszawa POLEN

8.3.Et eksempel på en fortrydelsesformular findes i bilag nr. 2 til forbrugerrettighedsloven og er desuden tilgængelig i pkt. 12 i Forskrifterne. Forbrugeren kan bruge formularen, men det er ikke obligatorisk.

8.4.Fristen for tilbagetrækning fra kontrakten begynder:

8.4.1. for en aftale, hvor sælgeren leverer produktet og er forpligtet til at overdrage sin ejendomsret – fra forbrugeren eller en af forbrugeren angivet tredjemand, som ikke er transportøren, tager produktet i besiddelse, og i tilfælde af en aftale, som: (1) omfatter flere produkter, som leveres separat, i partier eller i dele – fra overtagelsen af det sidste produkt, parti eller del eller (2) består i regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode – fra overtagelsen af det første produkt;

8.4.2. for andre kontrakter – fra datoen for indgåelse af kontrakten.

8.5.I tilfælde af fortrydelse af en fjernsalgsaftale, anses aftalen for ikke at være indgået.

8.6. Produkter – løsøre, herunder løsøre med digitale elementer:

8.6.1. Sælgeren er forpligtet til straks og senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelsen af forbrugerens fortrydelseserklæring at tilbagebetale forbrugeren alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af produktet – løsøregenstanden, herunder løsøregenstande med digitale elementer (med undtagelse af yderligere omkostninger som følge af den leveringsmetode, som forbrugeren har valgt, og som ikke er den billigste almindelige leveringsmetode, der er tilgængelig på webstedet). Sælgeren refunderer betalingen ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden metode til refusion, der ikke medfører nogen omkostninger for forbrugeren. For Produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) – gælder, at hvis Sælger ikke selv har tilbudt at afhente Produktet hos forbrugeren, kan Sælger tilbageholde tilbagebetaling af den betaling, der er modtaget fra forbrugeren, indtil Sælger har modtaget Produktet retur, eller forbrugeren har fremlagt dokumentation for at have returneret det, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.

8.6.2. For så vidt angår produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) – er forbrugeren forpligtet til straks og senest inden 14 kalenderdage fra den dag, hvor han eller hun har fortrudt aftalen, at returnere produktet til sælgeren eller overlade det til en person, som sælgeren har bemyndiget til at afhente det, medmindre sælgeren har tilbudt selv at afhente produktet. Det er tilstrækkeligt at sende produktet tilbage inden fristens udløb.

8.6.3. Forbrugeren er ansvarlig for enhver forringelse af værdien af produktet – en mobil genstand (herunder en mobil genstand med digitale elementer) – som følge af brugen af produktet ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og den måde, det fungerer på.

8.7. Produkter – digitalt indhold eller digitale tjenester:

8.7.1. I tilfælde af fortrydelse af en aftale om levering af et produkt – digitalt indhold eller digital tjeneste – må sælgeren fra datoen for modtagelse af forbrugerens erklæring om fortrydelse ikke bruge andet indhold end personoplysninger, der er leveret eller oprettet af forbrugeren under brugen af produktet – digitalt indhold eller digital tjeneste – leveret af sælgeren, med undtagelse af indhold, der: (1) kun er nyttigt i forbindelse med det digitale indhold eller den digitale tjeneste, der var genstand for aftalen; (2) udelukkende vedrører forbrugerens aktivitet under brugen af det digitale indhold eller den digitale tjeneste leveret af sælgeren; (3) er blevet kombineret af den erhvervsdrivende med andre data og ikke kan uddrages af dem eller kun kan uddrages med uforholdsmæssig stor indsats; (4) er blevet produceret af forbrugeren sammen med andre forbrugere, der stadig kan bruge dem. Med undtagelse af de tilfælde, der er nævnt i (1) – (3) ovenfor, skal sælgeren på forbrugerens anmodning stille andet indhold end personoplysninger til rådighed for forbrugeren, der er leveret eller oprettet af forbrugeren i løbet af brugen af det digitale indhold eller den digitale tjeneste, der leveres af sælgeren. I tilfælde af tilbagetrækning kan sælgeren forhindre forbrugeren i yderligere brug af det digitale indhold eller den digitale tjeneste, især ved at forhindre forbrugeren i at få adgang til det digitale indhold eller den digitale tjeneste eller ved at blokere brugerkontoen, hvilket ikke påvirker forbrugerens rettigheder, der er nævnt i den foregående sætning. Forbrugeren har ret til at få det digitale indhold tilbage.

digitalt indhold fra Sælger gratis, uden hindring fra Sælger, inden for en rimelig tidsperiode og i et almindeligt anvendt maskinlæsbart format.

8.7.2. I tilfælde af tilbagetrækning fra kontrakten om levering af et produkt – digitalt indhold eller digital tjeneste, er forbrugeren forpligtet til at stoppe med at bruge det digitale indhold eller den digitale tjeneste og gøre det tilgængeligt for tredjeparter.

8.8.Eventuelle omkostninger forbundet med forbrugerens fortrydelse, som forbrugeren er forpligtet til at bære:

8.8.1. For Produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) – gælder, at hvis forbrugeren har valgt en anden leveringsmåde for Produktet end den billigste almindelige leveringsmåde, der er tilgængelig på Hjemmesiden, er Sælger ikke forpligtet til at godtgøre forbrugeren for de ekstra omkostninger, som forbrugeren er blevet påført.

8.8.2. For produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) – skal forbrugeren bære de direkte omkostninger ved returnering af produktet.

8.8.3. I tilfælde af et produkt – en tjenesteydelse, hvis udførelse – på forbrugerens udtrykkelige anmodning – er påbegyndt inden fortrydelsesfristens udløb, er den forbruger, der udøver fortrydelsesretten efter at have fremsat en sådan anmodning, forpligtet til at betale for de tjenesteydelser, der er udført indtil fortrydelsen. Det beløb, der skal betales, beregnes i forhold til det, der er leveret, under hensyntagen til den pris eller det vederlag, der er aftalt i aftalen. Hvis prisen eller vederlaget er for højt, skal grundlaget for beregning af dette beløb være markedsværdien af den leverede ydelse.

8.9.Forbrugeren har ingen fortrydelsesret i forbindelse med aftaler om fjernsalg:

8.9.1. (1) for levering af tjenesteydelser, for hvilke forbrugeren er forpligtet til at betale prisen, hvis sælgeren har udført tjenesteydelsen fuldt ud med udtrykkeligt og forudgående samtykke fra forbrugeren, som inden levering af tjenesteydelsen af sælgeren er blevet informeret om, at han efter levering af tjenesteydelsen af sælgeren vil miste sin fortrydelsesret, og har anerkendt det; (2) hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som sælgeren ikke udøver kontrol over, og som kan forekomme inden udløbet af fristen for tilbagetrækning; (3) hvor genstanden for ydelsen er et produkt – en løsøregenstand (herunder en løsøregenstand med digitale elementer) – der ikke er præfabrikeret, fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller tjener til at opfylde dennes individuelle behov; (4) hvor genstanden for ydelsen er et produkt – en løsøregenstand (herunder en løsøregenstand med digitale elementer) – der er udsat for hurtig forringelse eller har en kort holdbarhed; (5) hvor genstanden for ydelsen er et produkt – en løsøregenstand (herunder en løsøregenstand med digitale elementer) – leveret i forseglet emballage, som ikke kan returneres efter åbning af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, hvis emballagen er blevet åbnet efter levering; (6) hvor genstanden for ydelsen er produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) – som efter levering, på grund af deres art, er uadskilleligt kombineret med andre løsøregenstande, herunder løsøregenstande med digitale elementer; (7) hvor genstanden for ydelsen er alkoholholdige drikkevarer, hvis pris er aftalt ved indgåelsen af salgsaftalen, hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving på markedet, som sælgeren ikke har nogen kontrol over; (8) hvor forbrugeren udtrykkeligt har anmodet om, at sælgeren kommer til ham/hende med henblik på at udføre akut reparation eller vedligeholdelse; hvis sælgeren derudover leverer andre tjenester end dem, som forbrugeren har anmodet om, eller leverer produkter – løsøregenstande (herunder løsøregenstande med digitale elementer) -, bortset fra reservedele, der er nødvendige for udførelsen af reparation eller vedligeholdelse, har forbrugeren ret til at trække sig tilbage fra aftalen med hensyn til yderligere tjenester eller produkter; (9) hvor genstanden for leveringen er en lyd- eller billedoptagelse eller computersoftware, der leveres i forseglet emballage, hvis emballagen åbnes efter levering; (10) til levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementsaftaler; (11) indgået ved hjælp af en offentlig auktion; (12) for levering af indkvartering, bortset fra til boligformål, transport af varer, biludlejning, catering, tjenester relateret til fritid, underholdning, sport eller kulturelle begivenheder, hvis kontrakten specificerer datoen eller perioden for tjenesten; (13) for levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et håndgribeligt medium, for hvilket forbrugeren er forpligtet til at betale prisen, hvis sælgeren har påbegyndt udførelsen med udtrykkeligt og forudgående samtykke fra forbrugeren, som inden levering af tjenesteydelsen af sælgeren er blevet informeret om, at han vil miste sin fortrydelsesret, efter at sælgeren har udført tjenesteydelsen og har anerkendt den, og sælgeren har givet forbrugeren den bekræftelse, der er nævnt i art. 15 (1) og (2) eller artikel 21 (1) i loven om forbrugerrettigheder; (14) for levering af tjenester, for hvilke forbrugeren er forpligtet til at betale prisen i tilfælde, hvor forbrugeren udtrykkeligt har anmodet sælgeren om at komme til forbrugerens hjem for reparation, og tjenesten allerede er blevet udført fuldt ud med forbrugerens udtrykkelige og forudgående samtykke.

8.10.Bestemmelserne i dette afsnit 8. i vilkårene og betingelserne vedrørende forbrugeren gælder fra 1. januar 2021 og for kontrakter indgået fra denne dato også for kunden eller kunden, der er en fysisk person, der indgår en kontrakt, der er direkte relateret til hans / hendes forretningsaktivitet, når det følger af indholdet af denne kontrakt, at den ikke har en professionel karakter for denne person, hvilket især skyldes genstanden for hans / hendes forretningsaktivitet, der er tilgængelig på grundlag af bestemmelserne i det centrale register og information om forretningsaktivitet.

9. BESTEMMELSER VEDRØRENDE IVÆRKSÆTTERE

9.1.Dette punkt 9 i vilkårene og betingelserne og alle bestemmelser heri er kun rettet til og dermed bindende for en kunde eller servicemodtager, der ikke er en forbruger, og fra 1. januar 2021 og for kontrakter indgået fra denne dato, som ikke også er en fysisk person, der indgår en kontrakt direkte relateret til hans/hendes

forretningsaktivitet, når det følger af indholdet af denne aftale, at den ikke har en professionel karakter for denne person, hvilket især skyldes emnet for hans/hendes forretningsaktivitet, der er gjort tilgængelig på grundlag af bestemmelserne i det centrale register og oplysninger om forretningsaktivitet.

9.2.Sælger har ret til at træde tilbage fra salgsaftalen inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indgåelse. Tilbagetrækning fra salgsaftalen kan i dette tilfælde ske uden angivelse af grund og giver ikke anledning til nogen krav fra kunden mod sælgeren.

9.3. Sælgerens ansvar i henhold til garantien for produktet eller produktets manglende overensstemmelse med salgsaftalen er udelukket. 

9.4. Sælgeren skal svare på klagen inden for 30 kalenderdage fra datoen for modtagelsen. 

9.5.Sælger har ret til at begrænse de tilgængelige betalingsmetoder, herunder at kræve forudbetaling helt eller delvist, uanset hvilken betalingsmetode kunden har valgt, og uanset om der er indgået en salgsaftale.

9.6.Tjenesteudbyderen kan opsige aftalen om levering af Elektroniske Tjenester med øjeblikkelig virkning og uden angivelse af årsager ved at sende en relevant erklæring til Kunden.

9.7.Tjenesteudbyderens/sælgerens ansvar over for kunden/ordregiveren, uanset retsgrundlaget, er begrænset – både inden for rammerne af et enkelt krav og for alle krav i alt – til beløbet for den betalte pris og leveringsomkostningerne i henhold til salgsaftalen, men ikke mere end til et beløb på tusind PLN. Begrænsningen af det beløb, der henvises til i den foregående sætning, gælder for alle krav, der fremsættes af kunden/ordregiveren mod tjenesteudbyderen/sælgeren, herunder i tilfælde af manglende salgsaftale eller ikke relateret til en salgsaftale. Tjenesteudbyderen/sælgeren er kun ansvarlig over for tjenestemodtageren/kunden for typiske skader, der kunne forudses på tidspunktet for aftalens indgåelse, og er ikke ansvarlig for tabt fortjeneste. Sælgeren er heller ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i transporten af forsendelsen.

9.8.Alle tvister, der opstår mellem sælgeren/tjenesteudbyderen og kunden/kunden, skal indbringes for den domstol, der har jurisdiktion over sælgerens/tjenesteudbyderens hjemsted.

10. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER

10.1.Sælgeren gør det muligt for sine kunder at afgive og få adgang til udtalelser om produkter og hjemmesiden på de vilkår, der er angivet i dette afsnit af vilkårene og betingelserne.

10.2.Kunden kan afgive en udtalelse ved at bruge en formular til at tilføje en udtalelse om et produkt eller en hjemmeside. Denne formular kan gøres tilgængelig direkte på hjemmesiden (herunder via en ekstern widget) eller kan gøres tilgængelig via et individuelt link, som kunden modtager efter købet til den e-mailadresse, som kunden har oplyst. Når Kunden tilføjer en udtalelse, kan Kunden også tilføje en grafisk vurdering eller et billede af Produktet – hvis en sådan mulighed er tilgængelig i udtalelsesformularen.

10.3.En udtalelse om et produkt kan kun udstedes for de produkter, der faktisk er købt på sælgerens websted og af den kunde, der har købt det produkt, der gennemgås. Det er forbudt at indgå fiktive eller falske salgsaftaler med henblik på at afgive en udtalelse om et produkt. En udtalelse på hjemmesiden kan afgives af en person, der er kunde på hjemmesiden.

10.4.Kundens tilføjelse af en udtalelse må ikke bruges til ulovlige aktiviteter, især ikke til aktiviteter, der udgør en illoyal konkurrencehandling eller aktiviteter, der krænker personlige rettigheder, intellektuelle ejendomsrettigheder eller andre rettigheder for sælgeren eller tredjeparter. Ved tilføjelse af en udtalelse er kunden forpligtet til at handle i overensstemmelse med loven, disse vilkår og betingelser og god moral.

10.5.Udtalelser kan gøres tilgængelige direkte på hjemmesiden (f.eks. ved siden af et givet produkt) eller i en ekstern opinionsindsamlingstjeneste, som sælgeren samarbejder med, og som der linkes til på hjemmesiden (herunder via en ekstern widget placeret på hjemmesiden).

10.6.Sælgeren skal sikre, at de offentliggjorte udtalelser om produkterne kommer fra de kunder, der har købt produktet. Til dette formål skal sælgeren tage følgende skridt for at verificere, at anmeldelserne kommer fra dennes kunder:

10.6.1. Offentliggørelsen af en udtalelse, der er udstedt ved hjælp af den formular, der er tilgængelig direkte på hjemmesiden, kræver forudgående verifikation af tjenesteudbyderen. Bekræftelsen består i at kontrollere, at udtalelsen er i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser, især at kontrollere, om den person, der afgiver en udtalelse, er en kunde på webstedet – i dette tilfælde kontrollerer sælgeren, om personen har foretaget et køb på webstedet, og i tilfælde af en udtalelse om et produkt kontrollerer han desuden, om personen har købt det anmeldte produkt. Kontrollen skal finde sted uden unødig forsinkelse.

10.6.2. Sælgeren sender sine kunder (herunder via en ekstern feedbacktjeneste, som den samarbejder med) et individuelt link til den e-mailadresse, som kunden har angivet på købstidspunktet – på denne måde gives der kun adgang til feedbackformularen til den kunde, der har købt produktet på hjemmesiden.

10.6.3. I tilfælde af tvivl hos sælgeren eller indsigelser rettet til sælgeren fra andre kunder eller tredjeparter om, hvorvidt en given udtalelse kommer fra en kunde, eller om en given kunde har købt et givet produkt, forbeholder sælgeren sig retten til at kontakte forfatteren af udtalelsen for at afklare og bekræfte, at han/hun faktisk er en kunde på webstedet, eller at han/hun har købt det anmeldte produkt.

10.7.Eventuelle kommentarer, klager over verificeringen af en udtalelse eller indsigelser mod, om en given udtalelse kommer fra en kunde, eller om en given kunde har købt et givent produkt, kan indsendes på en måde, der svarer til klageproceduren angivet i afsnit 6 i vilkårene og betingelserne.

10.8.Sælgeren placerer ikke eller bestiller en anden person til at placere falske meninger eller anbefalinger fra kunderne og fordrejer ikke kundernes meninger eller anbefalinger for at promovere deres produkter. Sælgeren giver både positive og negative anmeldelser. Sælgeren giver ikke sponsorerede udtalelser.

11. AFSLUTTENDE BESTEMMELSER

11.1.Kontrakter, der indgås via hjemmesiden, indgås på polsk.

11.2. Ændring af vilkår og betingelser: 

11.2.1. Tjenesteudbyderen forbeholder sig ret til at ændre vilkårene og betingelserne af vigtige grunde, dvs.: ændringer i lovgivningen; ændringer i betalings- og leveringsmetoder – i det omfang disse ændringer påvirker implementeringen af bestemmelserne i disse vilkår og betingelser.

11.2.2. I tilfælde af indgåelse af løbende aftaler på grundlag af disse vilkår og betingelser (f.eks. levering af elektroniske tjenester – konto), er de ændrede vilkår og betingelser bindende for kunden, hvis kravene i artikel 384 og 384[1] i civilloven er opfyldt, dvs. at kunden er blevet korrekt underrettet om ændringerne og ikke har opsagt aftalen inden for 15 kalenderdage fra datoen for underretningen. I tilfælde af, at ændringen af vilkårene og betingelserne resulterer i indførelsen af nye gebyrer eller en stigning i de nuværende gebyrer, har kunden ret til at trække sig ud af kontrakten.

11.2.3. I tilfælde af indgåelse af aftaler af en anden art end løbende kontrakter (f.eks. salgsaftaler) på grundlag af disse vilkår og betingelser, påvirker ændringerne af vilkårene og betingelserne på ingen måde servicemodtagernes/kundernes erhvervede rettigheder før ikrafttrædelsesdatoen for ændringerne af vilkårene og betingelserne, især påvirker ændringerne af vilkårene og betingelserne ikke de ordrer, der allerede er afgivet eller afgivet, og salgsaftalerne, der er indgået, udført eller udført.

11.3.Forhold, der ikke er omfattet af disse vilkår og betingelser, reguleres af almindeligt gældende bestemmelser i polsk lovgivning, især: Civil Code; loven om levering af elektroniske tjenester af 18. juli 2002 (Journal of Laws 2002 nr. 144, punkt 1204 som ændret); loven om forbrugerrettigheder; og andre relevante bestemmelser i universelt anvendelig lovgivning.

11.4.Disse vilkår og betingelser udelukker ikke de bestemmelser, der gælder i det land, hvor den forbruger, der indgår en kontrakt med tjenesteudbyderen/sælgeren, har sit sædvanlige opholdssted, og som ikke kan udelukkes ved kontrakt. Tjenesteudbyderen/sælgeren skal i et sådant tilfælde garantere forbrugeren den beskyttelse, der ydes ham/hende på grundlag af de bestemmelser, der ikke kan udelukkes ved aftale.

12. MODEL TIL FORTRYDELSESFORMULAR (BILAG NR. 2 TIL LOV OM FORBRUGERRETTIGHEDER)

Modelfortrydelsesformular (denne formular skal kun udfyldes og returneres, hvis du ønsker at træde tilbage fra kontrakten)

– Adressat: 

Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410 easyklima.pl [email protected]

– Jeg/vi(*) giver hermed meddelelse(*) om min/vores tilbagetræden fra kontrakten om salg af følgende varer(*) kontrakten om levering af følgende varer(*) kontrakten om udførelse af følgende varer(*)/levering af følgende tjenesteydelse(*)

– Dato for indgåelse af kontrakten(*)/modtagelse(*)

– Fuldt navn på forbruger(e)

– Adresse på forbruger(e)

– Underskrift af forbruger(e) (kun hvis denne formular sendes på papir)

– Dato

(*) Slet, hvis det ikke er relevant.

Præferencer for cookies

Du kan acceptere, justere eller afvise brugen af alle cookies og lignende teknologier. Du kan foretage detaljerede valg ved hjælp af nedenstående muligheder. Du kan til enhver tid ændre dine indstillinger.